Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

vineri, 27 ianuarie 2023

REZILIENȚA SOCIALĂ A CONTINENTULUI MOLDAV

Ieri seara m-am uitat le tembeliziuni moldovenești că de mult le-am abandonat, dar se dovedesc ”reziliente”.


Ministrul Economiei – persoană importantă în stat, nu? Mă concentrez la maximum să înțeleg ceva... Măcar ceva. Dar mă prind că mă zghihui pe scaun în ritmul bâlbâitului ministerial. Și când aud – atenție: citat de la Alaiba – ”Moldova este un continent care nu are ieșire la mare!” Mai să pic de pe scaun, dar reușesc să apăs butonul de la telecomandă. Remarc între timp că afirmația lui Dimon e de proporția unei alteia a unui tiz de-al său, ex-speakerul Dumitru Moțpan, care ”a găsit la bibliotecă Globul Moldovei”.

Trec pe alt canal și tocmai prind momentul în care o telestară stacojie îl întreabă pe ambasadorul Longsdon despre ”reziliența socială” în Moldova. Eu am răsfoit în viață vreo câteva cărți de sociologie, că și examene, dar eu nu am întâlnit așa termen ca ”reziliență socială”! Hai că ”reziliență” se traduce din engleză ca ”rezistență”. Dar oricum ce-i aia ”rezistență socială”?!! Din răspunsul lui Longsdon mi-am dat seama că ar fi un antonim pentru ”dezbinare socială”.

Nu, că fenomenul se observă la copii, dar mai ales la intelectuali de provincie cu educație aproximativă. Aruncă în discuție vreo noțiune năstrușnică, și, în timp ce ceilalți încearcă năuciți să înțeleagă ce au avut în vedere, te privesc cu un aer de învingător: ”Nu-i așa că v-am aruncat în fântână o piatră pe care zece ca voi nu pot s-o scoată?”

Postări populare

Etichete

politica (70) religie (49) filosofie (26) texte sacre (26) geopolitica (23) Maia Sandu (22) dodon (22) realitati (22) economie (21) Rusia (19) elita politică (18) criza morală (17) etnii din Moldova (17) societatea moldovenească (17) lumea rusa (16) Andrei Năstase (15) noi moldovenii (14) Putin (13) civilizatii (13) ideologie (13) interzis desteptilor (13) eastern partnership (12) istorie (12) politică (12) romanism (12) sociologie (12) putere politica (11) ucraina (11) Occident (10) UE (10) democratie (10) existentialism (10) planul pentru Moldova (10) coruptie (9) voronin (9) Transnistria (8) alegeri prezidenţiale (8) aristocratizare (8) cultura (8) proteste (8) stat (8) criza economica (7) electorala locala 2011 (7) Era IT (6) Russia (6) filosofia religiei (6) libertatea presei (6) valori (6) Parteriat Estic (5) alegeri (5) etnici români (5) gender (5) moldova (5) post-modernism (5) românism (5) AIE (4) PCRM (4) anomie (4) etnii (4) guvern (4) horatiu (4) mentalitate sovietică (4) mitropolia (4) presa liberă (4) protest 7 aprilie (4) unirea cu România (4) viitor (4) PASDA (3) PLDM (3) Platforma DA (3) alegeri 2014 (3) alegeri 2015 (3) biserica ortodoxa (3) cercetare (3) definitii (3) electorala 2010 (3) etică (3) fake news (3) fenomenologie (3) fericire (3) guvernul maia sandu (3) manipulare (3) modernizare (3) pasdanaşi (3) unionişti (3) ştiri false (3) BCT (2) BECS (2) NATO (2) PDM (2) Vlad Filat (2) comunicat de presa (2) creştinism (2) electorala 2014 (2) electorala 29 iulie (2) energie (2) ganduri (2) gastarbeiteri (2) identitate națională (2) islam (2) justitie (2) literatură (2) media (2) mentalitate patriarhală (2) mi-a placut si am furat (2) partide proruse (2) poezii (2) psihanaliză (2) război hibrid (2) sate (2) savoci (2) scriitori persani (2) secolul 21 (2) sfinţi părinţi (2) socialiști (2) statalişti (2) Academia de Ştiinţe (1) Andrian Candu (1) Asociaţia Sociologilor şi Demografilor (1) BEM (1) Biblia (1) Donald Trump (1) Freud (1) MIG-uri (1) PAS (1) PL (1) PSRM (1) Patriarhia Rusă (1) Pro-Moldova (1) Renato Usatîi (1) Rogozin (1) alegeri 2019 (1) alianta kozak (1) comuniști (1) electorala 2012 (1) electorala 2019 (1) greceanii (1) indo-europeni (1) jdun (1) limbi straine (1) lingvistica (1) metode de invatare (1) migranţi (1) mitologie (1) retorica (1) sat (1) scripturi (1) serviciile secrete ruseşti (1) sistemul de învăţământ (1) sondaj de opinie (1) stat autoritar (1) stat totalitar (1)